Wij hebben de afgelopen jaren meerdere erfgoedinstellingen verhuisd naar een nieuwe locatie. Van het “verhuisklaar” maken van een collectie en het in kaart brengen van de activiteiten van de organisatie, tot aan het moment van de 1e werkdag op de nieuwe locatie: de Melker & Partners kan zorgdragen voor een volledig (her)huisvestingsprogramma dat de lopende organisatie ontzorgd.
De Melker & Partners werkt altijd projectmatig. Dat betekent dat wij veel tijd en energie investeren in een goede voorbereiding, projectorganisatie en programma/projectplan. Afhankelijk van de vraag, richten we het programma in en benoemen we deelprojecten. Zo kan een globale collectie inventarisatie (GCI) onderdeel zijn van het programma evenals het doen van onderzoek naar een nieuwe locatie. Is de locatie al bekend? Dan kan de Melker & Partners een (functioneel en technisch) Programma van Eisen leveren voor de inrichting van de nieuwe locatie. Wij hebben specifieke expertise op het gebied van depotontwerp en inrichting.
Belangrijk onderdeel van een herhuisvestingsprogramma is het herijken en optimaliseren van de werkprocessen rondom de collectie op de nieuwe locatie. We hebben daarbij specifiek oog voor de efficiënte logistieke beweging van de collectie in het gebouw.
Vervolgens kan dMP inkoop of aanbestedingsproces van zowel inrichtingselementen als de verhuizing begeleiden of geheel uit handen nemen.
Regelmatig staan wij op de dag van de daadwerkelijke verhuizing op de werkvloer om ervoor zorgen dat de gehele verhuizing vlekkeloos verloopt. Onze nazorg is erop gericht dat de organisatie de dag na de verhuizing meteen aan het werk kan gaan in het nieuwe pand.